Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

              

În acest an, 1 iunie, Ziua Internațională a Copilului, a fost serbată de Centrul de Resurse pentru Familii, program al Domeniului Copii, Tineri, Familii din cadrul Centrului Diecezan Caritas Iași, prin intermediul unei activități care a avut în prin plan copiii și zâmbetele lor. Împreună cu voluntarii Centrului, am ales să ne destindem și să ne bucurăm de soare într-un loc verde, perfect pentru relaxare dar și pentru distracție.

                Am ales Parcul Copou ca loc de desfășurare a activității, acolo unde am făcut o plimbare pentru a vedea câteva dintre obiectivele turistice prezente, iar Teiul lui Eminescu a fost principala atracție pentru micuții care nu mai intraseră niciodată în Parc, învățând astfel împreună despre acest simbol important al Iașului.

După amiază am schimbat zona de activitate, alegând ce le place cel mai mult micuților: desene pe asfalt, șotron și alte jocuri viu colorate care au stârnit amintiri plăcute și zâmbete calde atât copiilor cât și părinților ori voluntarilor. Având în vedere faptul că majoritatea copiilor prezenți experimentau pentru prima dată o astfel de variantă de petrecere a timpului liber, am adus pe chipul lor bucurie și entuziasm.

                Parcul Copou este locul ideal al jocurilor pe echipe ce solicită atenția, inteligența, spiritul de observație, dorința de a explora și nu în ultimul rând dorința de a concura. Astfel, copiii și voluntarii Centrului au răspuns pozitiv provocării de a se transforma în căutători de comori: am rezolvat împreună un traseu cu sarcini clare, precum găsirea a diferite obiecte din natură (iarbă, flori, frunze, pietre etc) cu ajutorul cărora au construit o căsuță solidă pentru insectele din parc, alegerea unui nume care să îi reprezinte ca mai apoi să și deseneze o imagine a echipei, oferirea de îmbrățișări trecătorilor etc.

                Și cum energia noastră era pe terminate, am ales să ne delectăm cu înghetață și suc, împărtășind opinii cu privire la orele petrecute împreună.

                Mulțumim familiilor care au răspuns pozitiv invitației de a participa la o astfel de activitate, cât și voluntarilor implicați care au făcut ca această zi să devină o amintire plăcută pentru copii!

                 

                 Ciocan Claudia – voluntar al Centrului de Resurse pentru Familii

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Centrul Diecezan Caritas Iași organizează în Onești prima caravană de informare în cadrul proiectului proiectul A.C.C.E.S. - Antreprenoriat, Consiliere și Consultanță pentru o Economie Sustenabilă.

Evenimentul va avea loc marți, 5 iunie, începând cu ora 11, la sediul Fundației “Victorine le Dieu” în Calea Mărășești nr. 60.

Caravana de informare este adresată persoanelor care doresc să devină antreprenori prin accesarea de fonduri nerambursabile, si anume:

  • Persoane are au absolvit 12 clase
  • Șomeri,
  • Persoane inactive,
  • Salariați,
  • Alte categorii de persoane care își propun să înființeze o afacere non-agricolă în mediul urban.
  • Persoane care la momentul înscrierii să nu fie acționari majoritari într-o firmă

În cadrul evenimentului, potențialii beneficiari vor fi informați despre oportunitățile oferite prin proiect – cursuri de formare, sprijin în elaborarea unui plan de afaceri, mentorat și suport în implementarea planului precum și acordarea a 60 de subvenții în valoare de 40.000 Euro fiecare.

A.C.C.E.S. - Antreprenoriat, Consiliere și Consultanță pentru o Economie Sustenabilă este un proiect implementat de Centrul Diecezan Caritas Iași în perioada ianuarie2018 – ianuarie 2020 în cele 6 județe din Regiunea N-E: Iași, Suceava, Botoșani, Vaslui, Neamț și Bacău.

Proiectul va crea un context favorabil apariției de noi oportunități antreprenoriale si furnizării unui fond de informații utile, acordării asistentei si sprijinului necesar dezvoltării unui mediu antreprenorial profesionist si eficient la nivelul celor 6 județe aferente Regiunii de dezvoltare NE.

 

Mihaela Condac

Expert organizare evenimente

Tel: 0729/550056

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

Luni, 21 mai 2018, a avut loc la Târgu Frumos deschiderea cursului de cameristă, în cadrul

proiectului FRUMOSS - Formarea Resurselor Umane,  Mediere, Orientare și Servicii Sociale, cod proiect 115113.

Cursul de calificare Cameristă, cod C.O.R./N.C 5142.1.1, este de nivelul 1 și are 360 de ore din care 120 de ore pentru teorie și 240 de ore pentru practică. Cursul se desfășoară în perioada 21 mai - 30 iulie 2018 și este gratuit pentru persoanele care aparțin grupului țintă al proiectului.

 Orele teoretice vor avea loc în incinta Centrului Social Multifuncțional al Primăriei Târgu Frumos, iar orele practice se vor derula la Pensiunea Turistică Rami din satul Războieni, comuna Ion Neculce, județul Iași.

 Cei 16 participanți vor fi formați de doamna Inculeț Simona-Carmen, profesor la Liceul Tehnologic Economic Virgil Madgereanu Iași.

 Ocupaţia de cameristă  presupune o sferă largă de competenţe pentru desfăşurarea activităţii la locul de muncă.Camerista este persoana care efectuează diferite servicii de curățenie în spațiile hoteliere, în camerele clienților (personalul cazat în hotel), îngrijește garderoba și obiectele personale ale clienților (cu permisiunea și la cererea acestora), se ocupă de tot ceea ce reprezintă serviciile de igienizare, curățare și decorare a spațiilor hoteliere.

 Proiectul FRUMOSS - Formarea Resurselor Umane  Mediere, Orientare și Servicii Sociale, cod proiect 115113 este implementat de către Centrul Dicezan Caritas Iași în parteneriat cu Primăria Târgu Frumos, Centrul Kinego - Recuperare Medicală și Școala Gimnazială „Ion Creangă” Târgu Frumos și se desfășoară în orașul Târgu Frumos, în perioada 12 februarie 2018-11 februarie 2021.

 Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Mai multe informaţii privind acest proiect puteţi obţine la numărul de telefon 0232-210085, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact Radu Onișoru, manager proiect.

 

 

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

 

  Luni, 21 mai 2018, a avut loc la Casa Tineretului din satul Stolniceni Prăjescu, comuna Stolniceni Prăjescu, deschiderea cursului Îngrijitoare bătrâni la domiciliu, în cadrul proiectului ACTIV-Acțiuni Comunitare pentru Toți-Incluziune pentru Viitor, cod 115059.

 Cursul de calificare Îngrijitoare bătrâni la domiciliu, cod COR/NC 5133.1.2, este de nivelul 1 și are 360 de ore din care 120 de ore pentru teorie și 240 de ore pentru practică. Cursul se desfășoară în perioada 21 mai - 16 august 2018 și este gratuit pentru persoanele care aparțin grupului țintă al proiectului.

 Cei 21 de participanți vor fi formați de către doamna Laura Roman, asistent medical principal în cadrul Institutului de psihiatrie Socola” Iași și d-na Camelia Gabor, asistent medical generalist în cadrul Spitalului Municipal Roman..

 Orele teoretice și practice se desfășoară în incinta Casei Tineretului din satul Stolniceni Prăjescu, comuna Stolniceni Prăjescu, spațiu pus la dispoziție gratuit de către partenerul din proiect, Primăria Stolniceni Prăjescu

 Ocupatia de Îngrijitor bătrâni la domiciliu presupune o sferă largă de competenţe pentru desfăşurarea activităţii de îngrijire. Îngrijitorul trebuie să-şi dovedească competenţele în principal la aplicarea normelor de igienă atât pentru persoana asistată cât şi pentru propria-i persoană, la mobilizarea şi transportul persoanei asistate, la alimentaţie şi administrarea alimentelor şi la supravegherea permanentă a stării de sănătate a persoanei asistate.

 Proiectul ACTIV-Acțiuni Comunitare pentru Toți-Incluziune pentru Viitor, cod 115059, este implementat de către Centrul Dicezan Caritas Iași în parteneriat cu Primăria comunei Stolniceni Prăjescu, Asociația Gipsy Eye și Școala Gimnazială Cozmești și se desfășoară în comuna Stolniceni Prăjescu, în perioada 12.02.2018-11.02.2021.

 Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Mai multe informaţii privind acest proiect puteţi obţine la telefon: 0232-210085; e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Persoană de contact: Mariana Ursan, manager proiect.

 

 

 

 

X

Right Click

No right click