Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pe 12 noiembrie, Centrul de Îngrijire la Domiciliu Suceava a sărbătorit cu emoție și gratitudine 10 ani de activitate. Înființat în 2005 în cadrul programului Servicii de Îngrijire la Domiciliu”, CID Suceava este un punct de lucru al Centrului Diecezan Caritas Iași, unde o echipă formată din 11 oameni cu inima mare și zâmbetul cald (5 îngrijitoare la domiciliu, 4 asistenți medicali și 2 asistenți sociali) desfășoară constant o muncă din suflet pentru suflete.

De-a lungul celor 10 ani de activitate, CID Suceava s-a implicat nu doar în serviciile de îngrijire, ci și în viața comunității locale, prin desfășurare de evenimente și acțiuni precum: Ziua Mondială a Bolnavului, Ziua Mondială a Persoanelor Vârstnice, Un Milion de Stele, vizite cu flori la beneficiari în luna martie pentru a le vesti primăvara, vizite cu daruri înaintea sărbătorilor Pascale, tradiționalul mers la colindat și promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul a mai multor activități. De asemenea, în cadrul CID Suceava s-au implementat cu succes patru proiecte europene, trei dintre acestea fiind încă în derulare. În cadrul acestor proiecte s-au oferit servicii de informare și consiliere socio-profesională și au fost realizate cursuri de formare profesională, precum cele de: îngrijitoare copii, îngrijitoare bătrâni, tehnician maseur și infirmieră. Mai mult, s-au realizat schimburi de bune practici susținute de experți din Germania și vizite de studiu pentru perfecționare, la Caritas Munster.

Serviciile de îngrijire la domiciliu oferite de CID Suceava sunt realizate la standarde europene, personalul bucurându-se de programe de perfecționare, oferite de către specialiști în domeniu, din Germania. Astfel, prin calitate, profesionalism, responsabilitate și implicare, echipa de aici a reușit să demonstreze tuturor, de la autorități la beneficiari, că activitatea lor este extrem de importantă și de valoroasă.

Atributele serviciilor realizate în cadrul acestui centru se datorează atât pregătirii, dar mai ales valorii umane, centrul din Suceava fiind format dintr-o echipă cu o dorință vie de a ajuta oamenii, o echipă ce prețuiește mai mult decât orice, iubirea lui Dumnezeu, punând mereu în practică voința și cuvântul Său. 

 

La mulți ani de activitate, CID Suceava!

 

 

Adina-Denora Ianău

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

1. Cum v-au ajutat pana acum cursurile de infirmiera absolvite?

În primul rând pentru mine aceste cursuri pe le-am absolvit au fost de mare ajutor pe plan personal deoarece am în familie o persoana bolnavă care are nevoie de ajutorul meu,apoi sunt sigură că îmi vor fi de folos în momentul în care m-aș angaja în domeniu.

2. Vi s-au parut utile? Daca da, de ce. Daca nu, de ce.

Cursurile au fost foarte utile deoarece am învățat lucruri noi care îmi vor fi de folos pe plan personal dar si profesional.

3. Care credeti ca sunt sansele de angajare in meseria de infirmiera pentru o persoana care nu detine o certificare? Dar pentru o persoana certificata?

Pentru o persoană care nu are calificare șansele de angajare sunt minime,iar pentru o persoana care este deja calificată , aceasta va avea mari șanse sa se angajeze în domeniul în care a obținut calificarea.

4.Ce considerati ca este cel mai important in aceasta meserie?

Personal consider că munca cu omul bolnav aflat în nevoie necesită întotdeauna timp, răbdare și înțelegerea situației în care se află. Nu poți sa profesezi dacă nu iți place ceea ce faci și mai ales dacă nu stii să te pui in persoana celui care suferă. Sunt foarte mulțumită că am o calificare și mai ales că intenționez să mă angajez în domeniu. Momentan sunt implicată în acțiuni de voluntariat.

FARTADI ANGELA, 48 ANI

 

*****

Proiectul „Calificarea femeilor în meseria de infirmier o șansă pentru servicii medicale și sociale de calitate” este co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeste in oameni, Axa prioritara 6 “Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de interventie DMI 6.3 ”Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii”.

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prima zi a evenimentului Centrului Diecezan Caritas Iași - 25 de ani în slujba comunității - a fost un prilej de comuniune pentru toți participanții, uniți în trăirea unor emoții de apreciere, respect, iubire față de aproapele și bucurie a carității. După această minunată zi de sărbătoare, sperăm că fiecare dintre cei prezenți la eveniment, a împărtășit sentimentul că bucuria carității poate să devină un continuum, care să umple viața noastră cu binecuvântări.

Conferința destinată Jubileului s-a desfășurat în trei părți, în fiecare dintre acestea, oaspeți de seamă aducând mesajele lor pentru Centrul Diecezan Caritas Iași, prezența tuturor având o importanță deosebită pentru organizație. Evenimentul a fost deschis de către Pr. Egidiu Condac, director general al Centrului Diecezan Caritas Iași, discursul introductiv al părintelui invitând tacit inimile tuturor, să se alăture pe parcusul sărbătorii, inimii familiei Caritas, într-o sinceră și colectivă trăire a devizei Dăruind vei dobândi!”  

Sincere mulţumiri şi gânduri de recunoştinţă le aducem tuturor invitaților: Excelența Sa, Episcop Petru Gherghel, Pr. Nicolae Anușcă - director general al Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj și președinte al Confederației Caritas România, Pr. Dr. Petercă Vladimir - primul director al Centrului Diecezan Caritas Iași, Pr. Mihai Budău - director executiv al Centrului Diecezan Caritas Iași între anii 2002-2008, Pr. Marius Adam - director executiv al Centrului Diecezan Caritas Iași între anii 2008 - 2013, Pr. Mihai Eduard Doroşincă - reprezentantului Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, Pr. Dr. Anton Despinescu - membru fondator al Centrului Diecezan Caritas Iași, Mihai Chirica - primar interimar al Municipiului Iași, Alin Aivănoaiei - reprezentant al Consiliului Județean Iași, Marian Șerbescu - director Prefectura Iași, Grinea Alexandru - inspector social Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Diana Cârstoiu - Șef Birou Strategie, Proiecte și Relații ONG din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași, Prof. Univ. Dr. Nicu Gavriluță - decan al Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice Iași, Daniel Ciobotaru - director executiv adjunct al Direcției de Asistență Comunitară Iași, Luminița Munteanu - director al Direcției de Asistență Comunitară Iași,  Angela Achiței - președinte al Asociației Alături de Voi România și Președinte al Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale FONSS, Diana Păiuș - manager zonal al Fundației Serviciilor Sociale Bethany Iași și președinte al Comisiei ONG - Consiliul de Dezvoltare Economică și Socială a Județului Iași, Dr. Roxana Necula - președinte Sucursala Teritorială a Colegiului Național al Asistenților Sociali din România, Lucian Balla - reprezentant Bella România, Valentina Colleoni - reprezentant al Asociației Chiese dell'est din Italia, Pr. Francesco Zanotti - paroh la două parohii Romano - Catolice din Italia, Bernhold Mollenhoff - reprezentant Caritas Munster din Germania, Dominique Vray - reprezentant Asociația Issaberry din Franța, Dr. Pierre Gerkens din Germania - susținător al Programului Centrul de Resurse pentru Copii și Tineret Don Bosco” și reprezentantul din partea Pr. Franz Lutum - Emsdetten Germania. Mulțumim de asemenea, tuturor celor prezenți la eveniment, voluntari, beneficiari, binefăcători, prieteni și angajați ai organizației Caritas.

În cadrul evenimentului, părintele Egidiu Condac a primit din partea Preasfințitului Petru Gherghel, pentru rezultatele deosebite și pentru efortul depus, crucea de merit „Fericitul Anton Durcovici”. De asemenea, din partea părintelui Nicolae Anușcă, un ceas care surprinde atât de semnificativ ideea timpului pe care organizația l-a pus în slujba comunității și pe care urmează să îl ofere și mai departe cu iubire. În semn de recunoaștere publică a activității Caritas în societate, domnul primar interimar al Municipiului Iași i-a oferit părintelui Diploma de excelență din partea Primăriei.

Faptele bune dăinuiesc veșnic și am dorit să împărtășim cu toți cei prezenți, bucuria revărsată din săvârșirea lor, în cadrul unui film emoționant, ce ne-a oferit ocazia de prezentare a activităților, programelor și proiectelor realizate de-a lungul anilor. Aniversarea a 25 de ani de activitate Caritas în slujba comunității, a constituit în același timp, o ocazie specială de confirmare a recunoașterii profesionalismului, seriozității și implicării sociale a organizației în viața comunității.

„Pe de o parte, 25 de ani înseamnă mult, dacă ne gândim la numeroasele proiecte derulate, dar în acelaşi timp este un timp scurt, având în vedere nevoile societăţii de astăzi, mai ales în domeniul social”, a spus părintele Egidiu Condac, director al centrului. De aceea, ca o promisiune asumată public, vom continua și pe viitor să ne desfășurăm activitatea în slujba comunității și a binelui, cu multă dăruire și profesionalism.

O aniversare de suflet, încărcată de emoție, Jubilelul de 25 de ani de activitate Caritas a fost încheiat cu Sfânta Liturghie în Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină”, prezidată de PS. Petru Gherghel, Episcop al Diecezei de Iași. Împreună I-am mulțumit Domnului pentru nesfârșita dragoste și pentru că ne-a călăuzit întotdeauna în activitatea desfășurată, pentru a săvârși mai presus de toate, în munca noastră, voința Sa.

Toți cei prezenți la Sfânta Liturghie de mulțumire am simțit farmecul și bucuria celebrării unui sfert de veac în slujba carității. La omilie, părintele Egidiu Condac a subliniat importanța spirituală a evenimentului, iar binecuvântările Preasfințitului Petru Gherghel ne vor conduce și de acum înainte pe un drum statornic în credință față de Dumnezeu și iubire față de semeni.

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

Evenimentul ZIUA PORȚILOR DESCHISE este maniera în care se arată comunității care este obiectul de activitate și scopul unei structuri sociale. Evenimentul a fost organizat astăzi, 11 noiembrie 2015, în intervalul orar 9:00 - 12:00, de către Centrul Diecezan CARITAS Iași, pentru 6 din cele 9 structuri de economie socială, înființate în cadrul proiectului IDEAS - Incluziune prin Dezvoltare Economică și Antreprenoriat Social. La eveniment au fost prezenți și partenerii noștri din Germania, Franța și Italia care ne-au onorat cu prezența și care au fost impresionați de activitatea structurilor sociale și de multitudinea de servicii oferite în cadrul proiectului IDEAS.

 

 Cei care ne-au trecut pragul și au fost interesați de activitățile noastre au avut ocazia să viziteze structurile de economie socială CDC PLAST (atelier protejat), CART TOP EM, CDC SERVICE, CAR WASH, KINEGO și SOCIAL CATERING și să cunoască activitățile derulate în cadrul acestora. În structurile de economie socială lucrează persoane care fac parte din grupurile vulnerabile, cărora li s-a oferit astfel o șansă de angajare pe piața muncii.

 

La atelierul protejat CDC PLAST s-a făcut o demonstrație de realizare a ambalajelor, Anca Maftei, Manager SES, menționând că este extrem de important să le oferim persoanelor din grupurile vulnerabile o oportunitate de angajare pe piața muncii. Cei care au fost prezenți au putut vedea cum anume lucrează personalul angajat și au putut adresa întrebări despre procesul tehnologic de fabricație a pungilor.

 

Vizita a continuat la CART TOP EM, CDC SERVICE și CAR WASH, întrucât cele trei structuri se regăsesc în aceeași zonă, unde s-au realizat demonstrații ale activității menționându-se importanța acestei asocieri dintre un service auto, o spălătorie auto și un centru de vulcanizare auto. Marius Pușcașu, Manager CAR WASH și Radu Onișoru, Manager CAR TOP EM au specificat că această asociere le va oferi clienților o gamă largă de servicii, la costuri reduse, sub prețul mediu de pe piață și astfel persoanele interesate vor fi încurajate să apeleze la serviciile acestor structuri de economie socială. Persoanelor care au nevoie de anume tipuri de servicii li se vor acorda și reduceri substanțiale pentru serviciile celorlalte SES-uri, astfel încât ofertele speciale să fidelizeze clienții.

 

La KINEGO Dănuț Cojocariu, Manager SES, a prezentat centrul de kinetoterapie și fizioterapie și serviciille oferite, precum și dotările cu aparatură de ultimă oră și ofertele existente tuturor celor prezenți. Ultima structură de economie socială prezentată, din cele nouă înființate  în cadrul proiectului IDEAS a fost SOCIAL CATERING, unde cei prezenți au putut să și guste din produsele oferite de firma de catering, un meniu bogat tradițional românesc.  Managerul acestui SES, Liliana Gavril, a oferit detalii și despre un concept absolut nou pe piața din zona Moldovei "Oala pentru acasă", o oportunitate pentru clienții ocupați, de a avea mâncare gătită chiar în oalele personale. 

 

  Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea capacității strategice a sectorului economiei sociale prin activități inovatoare și servicii generatoare de venit pentru a ajuta persoane excluse social sau din grupuri vulnerabile să se integreze/reintegreze pe piața muncii, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă a regiunilor Nord Est  și Sud Est.

  Grupul ţintă al proiectului IDEAS este constituit din 35 persoane cu dizabilităţi, 31 familii care au mai mult de doi copii, 15 familii monoparentale, 102 femei (în situaţii de risc), 51 persoane care traiesc din venitul minim garantat, 31 de persoane care au părăsit timpuriu şcoala vor fi sprijinite să se încadreze pe piaţa muncii.

 

Proiectul vizează:

- furnizarea serviciilor de formare, în diferite meserii cerute pe piața muncii, pentru 85 de persoane aparținând grupurilor vulnerabile și 30 de persoane din categoria lucrătorilor sociali și personalului din instituții rezidențiale (bucătar, tehnician maseur, șofer camion mare tonaj, șofer categoria B, mecanic auto, antreprenor în economia socială)

             - dezvoltarea structurilor, mecanismelor și instrumentelor specifice economiei sociale prin înființarea a 9 Structuri de Economie Socială care vor oferi: 62 locuri de muncă din care 45 pentru persoane vulnerabile, noi servicii și oportunități pentru comunitățile din mediul rural și urban în regiunile Nord Est și Sud Est.

 

Proiectul IDEAS este cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, în cadrul Axei prioritare 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale”, implementat în parteneriat cu Fundația ENABLE. Proiectul are o valoare de  8.928.126,25 lei din care 98% reprezintă alocaţia financiară nerambursabilă din Fondul Social European.

  

Mădălina Camelia Ingram

Responsabil Media - Centrul Diecezan CARITAS

 

 

X

Right Click

No right click