Programul Don Bosco prin cele doua centre in localitatile Iasi si Buruienesti ofera o forma alternativa de educatie, pentru copii de varsta scoalara mica ce traverseaza o criza provocata de lipsa unor factori de origine psihologica, afectiva si materiala.

      Beneficiarii sunt ajutati sa tina pasul cu scoala si sa obtina rezultate mai bune; dobandesc o mai mare incredere in fortele proprii, in capacitatile lor si invata sa comunice deschis mai ales in ceea ce priveste problemele cu care se confrunta.

Principalele probleme cu care se confrunta beneficiarii nostri sunt:

- lipsa de pregătire a părinţilor;

- lipsa de afectiune;

- lipsa unor modele in cadrul familiei;

- copii nesupravegheaţi, neglijaţi;

- părinţi iresponsabili;

- hrana insuficientă;

- posibilităţi limitate de petrecere a timpului liber într-un mod constructiv;

 

 

 

 


Despre noi:

Centrul de Plasament  “Sf. Iosif” este un proiect al Centrului Diecezan Caritas Iasi si a fost înfiinţat pe data de 14.10.1993 cu scopul de  a oferi suport emoţional, consiliere copiilor şi familiilor acestora, suport educaţional, dreptul individual la o dezvoltare fizică, morală, intelectuală şi toate cele necesare traiului zilnic într-o instituţie de tip rezidenţial copiilor proveniţi din familii cu situaţii sociale deosebit de dificile.

Date de contact:

Centrul de Plasament “ Sf. Iosif”
Adresă: Iaşi, str. Sărărie, nr.134
Persoană de contact: Andrei Ioniţă
Telefon: 0732 903 005
0232 410546

 


 

Informații pentru beneficiari:

Adresa: Iaşi – România, Strada Sărărie, nr. 134, Cod 700116,
Persoană de contact: Mariana Ursan
Tel: +40-232-210.085;
Fax: +40-232-217998;

Cine poate beneficia de serviciile oferite de programul antidrog al Centrului Diecezan Caritas?

Orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 12 şi 26 de ani care:


• a început să consume un drog legal sau ilegal şi doreşte să renunţe la acest consum;
• nu consumă droguri dar care are părinţii consumatori şi care este afectat indirect de acest comportament al acestora;
• este dependent de un anumit drog şi are nevoie de îndrumare către un specialist care l-ar putea ajuta din punct de 
vedere medical;
• doreşte să obţină mai multe informaţii cu privire la legislaţia existentă în domeniul antidrog înainte de a solicita ajutor specializat;
• are prieteni consumatori de droguri şi doreşte să se implice în ajutarea acestora;

Alti beneficiari:

• Orice părinte care are copii consumatori de droguri şi doreşte să se implice în rezolvarea acestei probleme;
• Orice părinte care suferă abuzuri din cauza dependenţei soţului/soţiei de un anume drog legal sau ilegal, iar această stare se răsfrânge direct asupra copilului/copiilor;
• Orice părinte care are de suferit din cauza abuzului de droguri a copiilor;
• Orice cadru didactic/psiholog/consilier școlar  care doreşte să programeze sesiuni de informare adresate elevilor în cadrul instituţiei în care îşi desfăşoară activitatea.


Notă: În cadrul programului antidrog a Centrului Diecezan Caritas Iaşi serviciile sunt oferite beneficiarilor indiferent de etnie, convingeri politice, religie, status social, etc.

 

Cum pot beneficia de serviciile programului antidrog?

Orice persoană care doreşte să beneficieze de serviciile oferite în cadrul programului antidrog va solicita, prin telefon sau e-mail, o programare

 

Ce se întâmplă după ce sunt acceptat în program?

1. Odată acceptat în cadrul programului de ajutor social, un beneficiar va fi informat cu privire la:

• Limitele intervenţiei lucrătorului social;
• Drepturile pe care le are;
• Modul de programare a întâlnirilor şi regulile ce condiţionează o şedinţă de consiliere; • Protecţia de care beneficiază în cadrul programului prin respectarea confidenţialităţii şi a demnităţii umane;

2. După ce va fi informat cu privire la modalitatea de lucru şi tipul de sprijin primit, un beneficiar va semna un „Contract de Servicii Sociale”. Acest contract are rolul de a stabili clar limitele intervenţiei lucrătorului social, drepturile şi obligaţiile instituţiei Caritas şi ale beneficiarului, dreptul la confidenţialitate al celui din urmă.

 

Ce tip de suport pot primi?

• Consiliere psihosocială;
• Integrarea într-un grup de dezvoltare personală;
• Informare cu privire la prevederile legale ce ţin de domeniul antidrog sau legislaţia muncii în România;
• Îndrumare către un serviciu specializat în funcţie de forma de dependenţă şi drogul consumat;
• Suport şi îndrumare în vederea ocupării unui loc de muncă.


Scopul proiectului este îmbunătăţirea condiţiilor de trai si a posibilităţilor terapeutice de tratament a persoanelor cu dizabilităţi prin refacerea si dezvoltarea capacităţilor individuale şi ale celor familiale necesare pentru a depăşi prin forţe proprii situaţiile de dificultate.

 

Descoperă oamenii

Contact:

Contact: Str. Sărărie 134, Iaşi, 700454

Telefon: 0232.410076

Fax: 0232.217998

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Coordonator Program CRPD: Dănuţ Cojocariu

Coordonator Voluntari, asistent social: Tereza Andrici

  

Parteneri

Ne sunt de real ajutor în desfășurarea activității noastre.

 

Programul “Servicii de ingrijire la domiciliu”

 

1. Prezentare generală a programului “Servicii de Îngrijire la Domiciliu”

Programul " Servicii de Îngrijire la Domiciliu" este un program al Centrului Diecezan Caritas Iaşi, parte a programului naţional cu acelaşi nume al Confederatiei Caritas România, iniţiat în ţara noastră inca din anul 1994 cu spijinul si finantarea Caritas Germania. In dieceza de Iaşi, proiectul fiinţează din anul 2000, an în care s-a deschis primul centru de îngrijre la domiciliu (C.I.D) la Roman, urmând a se deschide in anii urmatori alte puncte de lucru la Iasi, Bacau, Husi, Onesti, Suceava, Com. Rachiteni/jud. Iasi, in satul Iugani/Com. Mircesti (Iasi) si in Com. Sagna/Jud. Neamt.

 

2. Scopul proiectului

Scopul acestui proiect este asigurarea asistenţei sociale şi ingrijirii medicale la domiciliu persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu, corespunzãtor standardelor proiectului şi legislaţiei în vigoare

 

3. Obiectivele proiectului:

Organizarea şi asigurarea asistenţei socio-medicale la domiciliul persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu;

Creşterea gradului de integrare şi participare socială a persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu;

Scăderea gradului de solicitare pentru familiile ce îngrijesc aparţinători imobilizaţi la pat sau la domiciliu.

Asigurarea accesului la informaţii referitoare la drepturile persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu a acestora şi aparţinătorilor acestora .

Optimizarea cunoştinţelor teoretice şi practice a aparţinătorilor asistaţilor, a voluntarilor şi a personalului implicat în îngrijire;

Crearea unui cadru organizat şi supervizat profesional pentru activitatea voluntarilor;

Antrenarea, în acest tip de activitate, a responsabilităţii comunităţii şi administraţiei locale;

 

4. Grupuri de populaţie vizate:

-vârstnici,

-bolnavi cronici,

-persoane cu handicap neuropsihomotor

-persoane defavorizate social  

-persoane fără apartinatori

-familii cu multi copii

Selectarea beneficiarilor se face pe baza unor criterii medicale şi sociale argumentate prin documente, şi exclude orice discriminare etnica, de vârstă sau sex, de apartenenţă politică, socială sau religioasă.

 

4.1. Criterii de selecţionare a persoanelor asistate:

Imobilizarea la pat sau domiciliu din cauza vârstei sau a altor handicapuri fizice şi/sau psihice.

Singurătatea, gradul de izolare socială.

Starea materială precară.

 

5. Persoane implicate în proiect:

•             Personal angajat-coordonator diecezan

     -coordonator executiv diecezan

     - asistenti sociali

     - asistente medicale

     - kinetoterapeuti

     - ingrijitori la domiciliu

•             Voluntarii contribuie la derularea acestui proiect sub atenta coordonare a membrilor echipei de ingrijire

 

6. Servicii :

Serviciile acordate sunt reprezentate de îngrijire medicala la domiciliu, şi anume: injecţii, pansamente, tratamentul si profilaxia escarelor, clisme, monitorizări tensiune arterială, puls, glicemie, recoltări de analize, spălături vezicale, acordarea de materiale sanitare, si dispozitive medicale, etc., executate la stricta indicaţie şi supraveghere a medicului curant al beneficiarului.

Serviciile socio-medicale constau in ajutor in realizarea igienei corporale, ajutor la imbrăcare-dezbrăcare, sprijin la deplasarea în interior, ajutor în alimentatie, comunicare.

Serviciile sociale constau in, ajutor la cumparaturi, ajutor in activitătile vietii zilnice. La acestea se adauga si alte activitati, cum ar fi: consiliere administrativa, sfaturi in ingrijire, acordarea de mijloace de ingrijire, organizarea de activitati si serbari pentru asistati, cu pregatirea de pachete cu cadouri (alimente neperisabile, haine, obiecte de cazarmament).

In activitatea lor CID-urile colaboreaza cu Directiile de Munca, Solidaritate Sociala si Familie, Serviciile de asistenta sociala din cadrul primariilor, spitale, cabinete medicale, Casele de Asigurari de Sanatate Judetene precum si alte institutii implicate in activitati de asistenta sociala.

 

7. Rezultate preconizate:

Intensificarea calităţii şi cantităţii serviciilor oferite, cu creşterea numărului de colaboratori în domeniul de activitate expus, care are ca urmare:

Scăderea numărului de persoane vârstnice care necesita instituţionalizare.

Îmbunătăţirea calităţii vieţii, a stării de sănătate atât fizice cât şi a igienei mentale a asistaţilor cu păstrarea independenţei maxim posibile în raport cu condiţia proprie: -   Ca efect al îngrijirii speciale şi de bază al beneficiarilor ei vor avea un confort fizic sporit, îşi vor recăpăta demnitatea umană, vor fi prevenite apariţiile bolilor cu determinism social (datorate igienei precare, sărăciei, singurătăţii), cum sunt bolile infecţioase, subnutriţia, depresiile de involuţie etc.)

-              Ca urmare a serviciilor sociale la domiciliu diferitele probleme administrative ale beneficiarilor vor fi rezolvate la timp şi cu un cost şi efort minim din partea lor, asigurând o integrare mai bună în societate, respectiv în reţeaua de asigurări sociale existent.

-              Mijloacele de îngrijire la domiciliu puse la dispoziţia beneficiarilor vor facilita procesul de îngrijire şi vor creşte mobilitatea persoanelor cu deficienţe motorii.

-              Cursurile elementare de îngrijire antrenează familia, vecinătatea, voluntarii într-un proces de asistenţă socială in-formală, benefică asistatului dar şi celor implicaţi.

 

-              Prin activizarea asistatului în procesul de asistenţă, prin atragerea de voluntari, prin serbările organizate contribuim la reintegrarea după posibilităţi în micro şi macro societate.